wtorek, 27 sierpnia 2013

Szymon Holcman, kultura gniewu

Kawiarnia Mały Format

W ostatnim czasie powróciłem do czytania komiksów. Wakacje  były po temu doskonałą okazją. Nie robiłem tego od bardzo dawna i całkowicie zapomniałem, jak bardzo to lubię. Nie tylko powróciłem do tytułów, którymi zaczytywałem się dziecięciem będąc, ale też sięgnąłem po kilka nowych tytułów. Dwa, które zrobiły na mnie ogromne wrażenie, to Przybysz Shauna Tana oraz Trzy cienie Cirila Pedrosy. Oba urzekają oprawą graficzną, niesamowitymi rysunkami i smutnymi, głębokimi historiami. Oba te komiksy wydała Kultura Gniewu i tu pojawił się pomysł, by spróbować porozmawiać z kimś z tego wydawnictwa. Do spotkania udało mi się doprowadzić bardzo szybko i wczoraj wieczorem razem z Mateuszem niecierpliwie czekaliśmy na Szymona Holcmana. 

Sama rozmowa okazała się niezwykle interesującą, sentymentalną podróżą w tytuły z dzieciństwa, takie jak Thorgal, Kajko i kokosz czy Tytus, Romek i Atomek. Nie zabrakło też wspominania najróżniejszych superbohaterów, gier w które graliśmy na pierwszych komputerach i filmów. Jestem ogromnie zadowolony z nagrania i mam wrażenie, że każdy kolejny wychodzi coraz lepiej. A jakie są wasze wrażenia?

Rozmowy można posłuchać tutaj:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz